Poşta
Înregistrare Aţi uitat parola?

CETĂȚENII REPUBLICII MOLDOVA SE POT DOCUMENTA CU PAȘAPORT BIOMETRIC, STÎND ACASĂ

24.03.2014
Foto: youtube.com

Moldovenii care au o încăpere de cel puţin 4m2, o masă, un scaun şi acces la reţeaua electrică se pot documenta cu pașaport biometric la adresa aflării sale.

 

Portalul Viza.md reamintește utilizatorilor săi despre posibilitatea de a obține pașaport biometric sau buletin de identitate la domiciliul său. Astfel de servicii sînt oferite de ,,oficiului mobil de documentare" (OMD) creat în scopul documentării la adresa aflării solicitantului. De serviciile oficiului mobil de documentare pot beneficia persoanele aflate pe teritoriul Republicii Moldova, inclusiv şi categoriile de persoane care beneficiază de înlesniri la eliberarea actelor de identitate.

 

Pe lîngă pașaport biometric și buletin de identitate, cetățenii pot beneficia de următoarele servicii, prestate de OMD:

-eliberarea paşaportului de serviciu, paşaportului diplomatic și actului de identitate provizoriu;

-înregistrarea la domiciliu/reşedinţă; înregistrarea persoanelor cu atribuirea numărului de identificare de stat; --recepţionarea cererii privind stabilirea cu trai permanent peste hotare a cetăţenilor Republicii Moldova, recepţionarea cererii privind stabilirea cu trai permanent în Republica Moldova a cetăţenilor Republicii Moldova (repatrierea).

 

Costul serviciului mobil nu include prețul documentului

Costul unui astfel de serviciu este de 450 de lei care NU INCLUDE PREȚUL documentului. De asemenea, 450 de lei se vor percepe pentru prestarea serviciilor menționate mai sus unei persoane sau membrilor unei familii (rude de gradul I şi II), în aceeaşi perioadă de timp şi la aceeaşi adresă (suma nu include preţul documentului).

 

Serviciul se acordă de către secţiile de evidenţă şi documentare a populaţiei din: Chișinău (Botanica, Buiucani, Rîşcani, Centru, Ciocana), Anenii-Noi, Bălţi, Basarabeasca, Bender, Briceni, Cahul, Căinari, Călăraşi, Cantemir, Căușeni, Ceadîr-Lunga, Cimișlia, Comrat, Criuleni, Dondușeni, Drochia, Dubăsari, Edineţ, Făleşti, Floreşti, Glodeni, Hînceşti, Ialoveni, Leova, Nisporeni, Ocniţa, Orhei, Otaci, Rezina, Rîşcani, Sănătăuca, Sîngerei, Şoldăneşti, Soroca, Ştefan-Vodă, Străşeni, Taraclia, Teleneşti,Ungheni, Vulcăneşti.

 

Comanda Oficiului mobil este gratuită pentru:

-documentarea în instituţiile medicale pentru prestarea serviciului de eliberare a paşaportului cetăţeanului RM copiilor de vîrsta sub 1 lună, care vor pleca la tratament peste hotarele RM, în baza îndreptării Ministerului Sănătăţii

-invalizilor de gradul I, care vor pleca la tratament peste hotarele RM în baza îndreptării Ministerului Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei sau a Ministerului Sănătăţii

 

Condiţiile de prestare a serviciului prin intermediul oficiului mobil

Solicitantul trebuie să respecte unele condiţii:

-să fie prezent la data, ora şi adresa, stabilită în cerere-comandă;

-să ofere condiţii tehnice minimale: o încăpere de cel puţin 4m2, cu suport pentru echipamentul tehnic (masă, scaun) şi acces la reţeaua electrică (220 volţi);

-să prezinte pachetul de acte necesare şi confirmarea faptului achitării serviciului.

În cazul nerespectării acestor condiţii serviciul nu va fi acordat, iar suma achitată pentru comanda oficiului mobil nu va fi restituită.

 

Programul de lucru al Oficiului mobil

Oficiul mobil de documentare funcţionează conform programului, de luni pînă vineri, între orele 8.00 şi 17.00.

 

Modalităţile de achitare a plăţilor pentru comandarea serviciului OMD

Plata pentru comandarea serviciului OMD se efectuează:

    -on-line prin intermediul cardului bancar;

    -în oficiile teritoriale ale ÎS "Poşta Moldovei" *;

    -în oficiile teritoriale ale băncilor care deservesc ÎS "CRIS "Registru" *;

    -prin transfer în contul ÎS "CRIS "Registru".

 

* - la achitarea prin aceste metode se eliberează bon de plată.

 

Cum poate fi făcută comanda?

Prin Internet: www.e-services.md

Prin apel telefonic la numerele: 0 22 25-70-70 sau 14909

 

Cum poate fi modificată comanda OMD?

Solicitantul poate modifica data, ora şi adresa din comanda întocmită anterior, doar în cazul în care a rămas cel puţin 1 zi lucrătoare pînă la executarea comenzii. Pentru modificarea perioadei rezervate şi/sau adresei sau pentru a anula comanda solicitantul informează operatorul Call Center la număr de telefon 0-22-25-70-70 (în cazul comenzilor electronice sau la telefon) sau anunţă inspectorul biroului teritorial respectiv, unde a depus cererea pentru comanda oficiului mobil.

Deplasarea OMD va fi efectuată reieşind din modificările operate în comandă

 

Cum poate fi primit documentul perfectat stînd acasă:

1.Prin intermediul reţelei poştale a ÎS "Poşta Moldovei". Serviciului de expediere la domiciliu prin intermediul reţelei poştale a ÎS "Poşta Moldovei" este organizat în secţiile (birourile) evidenţă şi documentare a populaţiei teritoriale, cu excepţia secţiilor evidenţă şi documentare a populaţiei din mun. Chişinău. Livrarea actului de identitate (Buletin de identitate CA / Pașaport PA) la adresa de destinație a titularului prin intermediul reţelei poştale a ÎS „Poşta Moldovei” (pentru un act) Costurile: Fără ridicarea actului de identitate vechi -15 lei;  Cu ridicarea actului de identitate vechi – 20 lei

 

2. Prin intermediul serviciului „Livrarea la adresa solicitată în sectoarele municipiului Chişinău, în municipiile Bălţi şi Comrat a documentelor perfectate” asigură transportarea operativă şi în condiţii de siguranţă a documentului perfectat sau a setului de documente la domiciliul/reşedinţa solicitantului în raza mun. Chişinău, municipiile Bălţi şi Comrat. Costurile: în sectoarele mun. Chişinău, Bălţi şi Comrat – 60 de lei. În alte localităţi din componenţa mun. Chişinău - 100 lei

 

Sursa: registru.md

Publică un comentariu nou