ÎN CAZUL ANULĂRII ZBORULUI AERIAN, PASAGERII VOR PRIMI COMPENSAȚII ȘI ASISTENȚĂ

19.10.2012
Foto: border.gov.md

Operatorii aerieni din Republica Moldova care vor anula zborul unei curse, vor trebui să ofere asistență pasagerilor prin întoarcerea în termen de 7 zile a întregului cost al biletului. Cel puțin așa prevede Regulamentul privind compensarea și asistența pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare și anulării sau întîrzierii prelungite a zborurilor. Potrivit proiectului, în caz de necesitate, pasagerul poate alege și alte opțiuni, printre care redirecționarea spre destinația finală, la o dată ulterioară la alegerea pasagerului, sub rezerva existenței unor locuri disponibile.

 

Totodată, proiectul prevede compensații din partea operatorului aerian, în cazul cînd pasagerii nu sînt informați despre această anulare cu cel puțin două săptămîni înainte de ora de plecare prevăzută. De asemenea, și în cazul cînd au fost informați despre anulare la timp li s-a oferit o redirecționare, însă au ajuns la destinație în mai puțin de 4 ore de la ora de sosire prevăzută.

 

În aceste cazuri, compensațiile diferă de distanța zborului. Astfel, pasagerii pot primi: a) 250 euro pentru zborurile de 1500 kilometri și mai puțin, b) 400 euro, pentru zborurile cuprinse între 1500 și 3500 km și c) 600 de euro pentru zborurile care nu intră sub incidența literelor a și b.

 

Totodată, în cazul în care operatorul aerian anticipează o posibilă întîrziere a unui zbor maximum 4 ore, pasagerilor li se oferă asistență precum mese și băuturi răcoritoare, dar au dreptul și la două apeluri telefonice gratuite și posibilitatea de a expedia mesaje prin fax sau email gratuit.

 

Operatorul nu este obligat să plătească compensații în caz de împrejurări excepționale care nu pot fi evitate.


Sursa: noi.md

Publică un comentariu nou

CAPTCHA
Vă rugăm să răspundeţi la întrebare pentru a evita SPAM-ul
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.