10 MOTIVE PENTRU CARE IUBESC AMERICA

31.03.2017
10 motive pentru care iubesc America
 

În ultimii doi ani, de cînd locuiesc în Statele Unite ale Americii, i-am mulțumit de o mulțime de ori sorții, puterilor divine și soțului meu pentru că m-au adus în această țară. Iubesc America cu dragostea imigrantului, care are cu ce compara. De aceea și sînt atît de valoroase acele lucruri, care le par acelora care s-au născut și au trăit aici toată viața lor, ceva obișnuit și de la sine înțeles. Totodată, nu ar trebui să credeți că de cum am venit port ochelari roz, astfel încît am uitat să-i scot. În America sînt destule probleme, dar și să începi de la zero viața într-un loc nou la vîrsta maturității nu este, deloc, ușor. Totul însă este relativ și aveți posibilitatea să comparați, iar în acest caz cîștigă, în mod cert America.


Iată cele 10 motive ale mele de a iubi SUA:


1. America este cea mai bună țară pentru imigrație. Mutîndu-vă cu traiul în Europa sau Asia, veți fi mereu un străin acolo. În SUA, oameni ca tine, care s-au mutat aici sînt milioane. În plus, și acei care s-au născut aici, sînt copii, nepoți sau strănepoți ai acelorași imigranți. Ești de-al lor printre străini, iar statutul de imigrant nu vă restricționează în nici un fel. Necunoașterea englezei - da, acest lucru vă limitează. Pentru actori problema e accentul, pentru jurnaliști, publiciști, agenții de publicitate care au imigrat, fiind adulți - necunoașterea limbii engleze la nivelul purtătorilor de limbă și necunoașterea realităților locale e problemă. Poate se mai adună o jumătate de duzină de meserii, legate de cunoașterea perfectă a limbii. Pentru ei (adică mai exact - pentru noi, pentru că eu însămi sînt jurnalistă) mutarea înseamnă adesea schimbarea profesiei și căutarea acesteia în domenii conexe sau nu prea, pentru aceasta trebuie să fiți pregătiți moral.

 

2. Aici totul depinde de tine. Ei bine, iată că practic totul. Vrei să deschizi o mică afacere - deschide. Vrei să lucrezi pentru o corporație mare - învață și lucrează. Vrei să găsești serviciu part-Time pentru o jumătate de zi – îl vei găsi. Dorești să creezi un start-up - creează. Vrei să nu faci nimic – înregistrează-te pentru a primi taloane alimentare și Obamaker. Totul depinde de scopul și de eforturile depuse pentru realizarea acestuia, și nu de faptul unde lucrează tatăl tău, cine cu cine e cumătru, cine și a cui amantă e.

 

3. Lipsa corupției. Nu că n-ar exista deloc. Desigur, din cînd în cînd izbucnesc scandaluri, care dezvăluie scheme ale reprezentanților mediului de afaceri cu cei din Guvern. Dar, în primul rînd, acestea sînt, mai degrabă, excepții de la regulă și în al doilea rînd, sumele nu sînt nici măcar comparabile cu zecile, sutele de milioane sau chiar miliarde de dolari, care ies la iveală, în mod regulat, în scandalurile de corupție din Ucraina și Rusia. Cred nu trebuie să adaug că mituirea unui ofițer de poliție, medic sau oricărui alt funcționar, nici măcar nu-i vine-n cap nimănui aici. Într-un cuvînt, cuibul de viespi al corupției SUA este situat undeva sus, asupra oamenilor de rînd acest lucru nu influențează, de regulă. De exemplu, mie mi-e teamă să-mi imaginez, în ce s-ar fi transformat procesul de obținere a Green Card-ului și cît de mult trebuia să-i duci cuiva, dacă acesta ar fi fost perfectat de oficialii ucraineni.

 

4. Diversitatea culturilor și limbilor. Vrei nu vrei, dar începi să privești lumea cu alți ochi, atunci cînd te confrunți în fiecare zi cu manifestări ale diferitelor culturi. Parcul nostru, unde merg la plimbare cu copilul, e o astfel de lume în miniatură: pe alee se plimbă cu demnitate femei hinduse în rochii naționale, o domnișoară chineză practică un fel de gimnastică de respirație pe bancă, un cuplu de japonezi în vîrstă fac jogging, o negresă cu părul cărunt merge într-un scaun cu rotile automat, un american cu copil mic stau culcați în iarbă și urmăresc norii, o familie mare mexicană sărbătorește ziua de naștere a copilului. Diferite rase, culori ale pielii, viziuni asupra lumii, toți cei care te înconjoară, îți schimba viziunea asupra lumii. Tu îi respecți pe alții cît de diferiți nu ar fi, devenind mai tolerant.

 

5. Recunoașterea vieții umane în calitate de cea mai înaltă valoare. Omul trebuie să trăiască și trebuie să trăiască bine. Indiferent, dacă el are nevoi speciale, dacă se deplasează într-un scaun cu rotile, are proteze în loc de mîini sau picioare. În America toți se pot realiza, iar programele speciale de asistență socială vă vor ajuta, în special, la soluționarea problemelor stringente.

 

6. Atitudinea față de animale. În calitate de animale de companie americanii au, în general, cîini. Aici aceștia sînt iubiți și alintați, fiind purtați în cărucioare, cumpărîndu-li-se diferite accesorii. Pentru animalele de companie aici sînt saloane de frumusețe, hoteluri și chiar ceva din spiritul Amazonului, unde sînt vîndute numai produse pentru animale. Pentru cruzimea față de animale în America puteți primi real un termen de detenție, căci aici fiecare viață este valoroasă - nu numai cea a omului, ci și a acelora, pe care i-am domesticit.

 

7. Respectul față de spațiul personal. La cozile de la case, oamenii stau la o distanță de o jumătate de metru - un metru unul față de altul. Nimeni nu încearcă să se dea mai aproape, creînd pentru el însuși iluzia că cu cît coada pare mai scurtă, cu atît mai repede va fi deservit. Deși, desigur, în orele de vîrf în metrou s-ar putea să simțiți de-a binelea îmbulzeala. Dar utilizarea transportului public este, mai degrabă, o măsură necesară pentru acei care nu doresc să stea în blocajele din trafic, ca să ajungă la San Francisco. Mașina e mijlocul de transport preferat de americani, care e, totodată, și cea mai bună asigurare a spațiului personal. O altă manifestare a acestuia – saloane separate la spitale și maternități. Îmi este greu să-mi imaginez în America, saloane pentru 8-10 persoane, ca să nu mai vorbim de faptul ca unor pacienți să li se plaseze patul chiar în coridor.

 

8. Confortul vieții cotidiene. În SUA, totul este gîndit pînă la cel mai mic detaliu: numai ca să le fie consumatorilor confortabil și, desigur, ca să fie în siguranță. De exemplu, cada de baie nu este netedă, ci un pic cu asperități, astfel încît să nu aluneci și să cazi. În cazul în care nu pot deschide ambalajul cu o singură mînă, înțeleg imediat că fac ceva greșit, de obicei, producătorii prevăd și calculează foarte bine aceste lucruri. Ca să nu mai vorbim de faptul că peste tot a fost creată o rețea fără de bariere: ca chiar și într-un scaun cu rotile, cu un cărucior să puteți merge oriunde, fără nici o problemă. În toate, supermarket-urile mai mult sau mai puțin mari sînt întotdeauna toalete. În unele magazine și aeroporturi sînt chiar și locuri special amenajate pentru alăptatul copilului.

 

9. Deservirea e cea mai importantă. În America, clientul trebuie să fie mulțumit de cumpărătură, de returnarea produsului, de comunicarea cu personalul, de deservirea la restaurant. În cazul în care din anumite motive acesta este nesatisfăcut, personalul e gata să-i ofere o reducere, să vină cu o altă opțiune, pentru ca clientul să iasă zîmbind. Nu e de mirare că anume în Statele Unite ale Americii Toni Hsieh a creat un magazin online Zappos, alfa și omega, căruia a devenit service-ul la cel mai înalt nivel. De exemplu, serviciul său pentru clienți ajută potențialii clienții să găsească produsul care lipsește în magazinele lor la concurenții săi sau un alt caz elementar - îi ajută să dea comandă de pizza. Acest concept devine din ce în ce mai popular în rîndul antreprenorilor americani.

 

10. Respectul față de sine. Simțul propriei demnități. Acestea se constituie din lucruri mici: de la posibilitatea de a cîștiga, din ceea ce îți place să faci, din cum se comportă cu tine la spitale, din faptul că nu ți se va adresa nimeni urît fără motiv etc. etc. Chiar și din faptul în ce mod ți se adresează. Aici, nimeni nu-ți va zice după ce treci „ei, fato!“ sau „femeie!“ Aici sînt: „Lady“ sau „Madam“. Bărbaților aici li se adresează cu apelativul „sire“, numindu-i „gentlemani“. Mai mult decît atît, aceasta nu depinde de pătura socială sau de situația financiară. Chelnerului sau valetului aici i se adresează „sire“, ca și unui colaborator al Casei Albe sau unui finanțist de pe Wall Street.

 

Sursa: forumdaily.com
 

Publică un comentariu nou

CAPTCHA
Vă rugăm să răspundeţi la întrebare pentru a evita SPAM-ul
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.