AFLĂ CARE ÎȚI SÎNT DREPTURILE ÎN CAZ DACĂ CURSA AERIANĂ SE ANULEAZĂ SAU ÎNTÎRZIE

21.06.2012
Foto: photos.casata.md

Pasagerii curselor aeriene pot cere despăgubiri de la companiile de profil, dacă întîrzie zborul, primesc refuz la ambarcare sau se anulează cursa. În acest sens, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor (MTID) a finalizat procesul de elaborare și avizare a Regulamentului privind compensarea și asistența pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare și anulării sau întîrzierii prelungite a zborurilor.


Regulamentul elaborat în conformitate cu standardele europene presupune disciplinarea transportatorilor aerieni autohtoni și internaționali în vederea sporirii nivelului de prestare a serviciilor în rezultatul căruia vor fi create garanţii efective pentru beneficiarii de servicii aeriene, anunţă comunicatul de presă remis de MTID.


Ministrul mai spune că proiectul include un set de norme care reglementează raporturile dintre transportatorul aerian și pasager în cazul refuzului la îmbarcare, anulare sau întîrzierii prelungite a zborului, precum şi prevederi referitoare la mărimea compensaţiilor acordate pasagerilor în rezultatul survenirii situaţiilor menţionate. Astfel, regulamentul în cauză asigură dreptul pasagerilor la rambursare sau redirecţionare, dreptul la deservire, la obligaţia operatorilor aerieni de a informa pasagerii despre aceste drepturi.


Proiectul a fost remis Guvernului RM, în data de 19 iunie 2012, spre examinare și aprobare în una dintre ședințele ordinare ale Cabinetului de Miniștri.


Săptămîna trecută, compania aeriană Air Moldova a vîndut 150 de bilete de avion pentru cursa Sankt Petersburg-Chișinău, însă a dat-o în bară, aeronava avînd capacitatea de numai 114 locuri, iar pasagerii afectaţi nu au primit nicio despăgubire.


Sursa: bizmedia.md
 

Publică un comentariu nou

CAPTCHA
Vă rugăm să răspundeţi la întrebare pentru a evita SPAM-ul
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.