ATENȚIE ȘOFERI! DIN FEBRUARIE, CARTEA VERDE SE VA PERFECTA PRINTR-UN SISTEM MODERNIZAT

04.02.2013
Foto: cupon.md

O nouă metodă de perfectare a Cărții Verzi. Comisia Națională a Pieței Financiare a lansat Sistemul Informaţional Automatizat de Stat RCA data, și începînd cu 1 februarie 2013 perfectarea certificatelor de asigurare Cartea Verde se va efectua, obligatoriu, prin intermediul acestui sistem. În caz contrar, nu va fi considerată validă.

 

Potrivit membrului Consiliului Comisiei Naționale a Pieței Financiare, Iurie Filip, noul sistem „vine să plaseze procesul de perfectare a Cărții Verzi într-o platformă tehnologică modernă, dar și de emitere”.

 

„Este o noutate nu doar pentru țara noastră, dar și pentru spațiul european. Acest tip de asigurare este obligatoriu, impus de lege. Absolut toți șoferii urmează să perfecteze astfel de polițe”, ‒ a declarat Filip.


Dacă pînă azi, la traversarea hotarelor țării, polițiștii de frontiere verificau existența Cărții Verzi, iar din cauza traficului intens, de multe ori nu reușeau acest lucru, de mîine, vameșii vor stabili în mod automat dacă conducătorii auto dețin sau nu Carte Verde, deschizînd baza de date, unde toate asigurările vor fi introduse în momentul perfectării.

 

În aceste condiții Iurie Filip vine cu atenționarea către șoferi, să fie foarte atenți, unde și cum își perfectează Cartea Verde.

 

„De azi înainte, să fie exigenți și să solicite ca polițele să fie perfectate în prezența lor, în condițiile unui oficiu dotat cu tehnică și prin intermediul calculatorului. Deoarece polița devine valabilă doar, cînd este înscrisă în baza de date a acestui sistem”, ‒ a subliniat Filip.

 

În cazul în care acest lucru nu s-a întîmplat, actul poate fi introdus ulterior în sistem, dar în această perioadă „valabilitatea rămîne discutabilă și se pot produce anumite incidente neplăcute”, ‒ specifică Filip.


De menţionat, că odată cu implementarea acestui sistem, aspectele juridice ale acestui tip de asigurări nu vor fi modificate, la fel cum nu vor fi schimbate nici costurile poliței. Iar șoferii, care dețin o astfel de poliță, se pot folosi de ea pînă la expirarea termenului de valabilitate.

 

Potrivit lui Iurie Filip, acest sistem realizează conexiunea cu baza de date a Poliției Rutiere, care va furniza informații despre accidentele în care a fost implicat un automobil sau altul. Totodată, agenții rutieri, odată ce vor fi dotați cu tehnologie necesară, vor putea depista, în mod automat, dacă şoferii au sau nu Carte Verde, precum și veridicitatea, dar și valabilitatea poliței.

 

„Sistemul Informaţional Automatizat de Stat va permite operarea cu informaţii veridice, care vor fi utilizate pentru determinarea exactă a primei de asigurare, pe care urmează să o plătească fiecare asigurat în dependenţă de factorii de risc individuali, în special, prin sistemul bonus-malus, care are menirea de a acorda reduceri legale de prime pentru conducătorii auto disciplinați și a aplica majorări de prime pentru acei, care au cauzat accidente rutiere”, ‒ a declarat Filip.

 

Sistemul va facilita mult și lucrul operatorilor pieței. Dacă astăzi la perfectare, lucrătorii companiilor de asigurare completează multe formulare în cadrul sistemului, operatorul va introduce doar două cîmpuri, seria și numărul certificatului de înmatricularea a automobilului și codul personal al șoferului. Restul informației se va completa automat.

 

Sistemul funcționează în regim de testate din lunile august – septembrie ale anului 2012, toate companiile de asigurare sînt conectate la acest sistem.
 

Sursa: noi.md

Publică un comentariu nou

CAPTCHA
Vă rugăm să răspundeţi la întrebare pentru a evita SPAM-ul
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.