FORBES A NUMIT CELE MAI INFLUENTE BRANDURI DIN LUME

Foto: lenta.ru

Corporația americană Apple s-a plasat în fruntea clasamentului celor mai influente branduri, publicat de revista Forbes pe 3 octombrie.

 

Publicația subliniază că Apple rămîne a fi lider în inovații. Costul acestui brand, Forbes l-a estimat la 87,1 miliarde de dolari, în creștere cu 52 la sută față de anul precedent. Totodată, în clasamentul preferințelor de consum, compania a ocupat doar locul 11.

 

Pe locul al doilea și al treilea s-au clasat respectiv Microsoft și Coca-Cola, ale căror branduri au fost evaluate la 54,7 miliarde și 50 de miliarde de dolari, respectiv. Corporația fondată de Bill Gates a devenit lider în preferințele consumatorilor.

 

Locul 4 și 5 îl ocupă IBM (48,5 miliarde de euro) și Google (37,6 miliarde de dolari). În top 10 cele mai influente branduri au intrat Intel, McDonalds, General Electric, BMW si Cisco.
La întocmirea clasamentului, publicația a ținut cont de veniturile companiilor în ultimii trei ani.


Pe 2 octombrie, agenția Interbrand a publicat clasamentul său tradițional al celor mai scumpe branduri din lume. În fruntea listei s-a clasat Coca-Cola (77,8 miliarde), pe poziția a doua și a treia – Apple și IBM cu indicii 76,6 mld. Dolari și 75,5 mld. dolari, respectiv. Eurobrand, la mijlocul lunii septembrie, a numit Apple ca fiind cea mai scumpă marcă din lume. Valoarea acesteia, conform agenției, este de 100 miliarde de dolari. Pe locurile al doilea și al treilea s-au clasat Coca-Cola (60 miliarde de dolari) și Microsoft (54 miliarde de dolari).

 

Sursa: lenta.ru