Este posibila urentarea procedurii de obtinere a vizei de tip D pentru studiu? Situatia e urmatoare: am pasaport biometric, insa stagiul meu de practica (de studiu) dureaza 95 zile.
Va multumesc!
Pentru a călători în Italia, cetățenii Republicii Moldova trebuie să solicite viză de intrare la Ambasada Republicii Italiene la Chișinău. În prezent, cetățenii din Republica Moldova au două posibilități de a se programala Ambasada Italiei pentru a depune actele pentru viză:
PROGRAMARE prin poșta electronică (serviciu gratuit)
Pentru a Va efectua o programare prin poșta electronică, сetățenii RepubliciiMoldova urmează să expedieze un e-mail la adresa [email protected] cu urmatoarele date:
1. Nume, prenume; 2. data, luna, anul naşterii; 3. Seria paşaportului; 4. tipul vizei solicitate; 5. data plecării; 6. număr de telefon de contact.
De regulă, programarea făcută prin e-mail, prevede examinarea documentelor timp de 7 (şapte) zile calendaristice. Documentele se depun, ulterior programării, la ghişeele Consulatului Italiei, de la 10.00 pina la 15.00 (pauza de masa - 13.00-14.00). Mesajul electronic de răspuns (e-mail) al Ambasadei, urmează să fie scos la tipar și prezentat în ziua depunerii actelor împreună cu copia buletinului de identitate. Astfel, aceasta va servi drept dovada de programare care va fi anexată la setul de documente.
2. PROGRAMARE prin telefon (serviciu cu plată)
Pentru a efectua o programare prin telefon, solicitanții urmează să țină cont că acest serviciu de programare este CU PLATĂ fiind accesibil de la orice rețea telefonică cu plată la următoarele numere: 1505 – din Moldova și 899 033 110 – din Italia.
Pentru a obține o viză de lungă ședere (care permite șederea pe teritoriul țării pe un termen ce depășește 90 de zile) urmează să depuneți la Secția Consulară:
1. Formularul de cerere completat lizibil şi integral cu caractere latine. Descărcați Formularul cerererii de viză.
2. Două fotografii color, tip pașaport.
3. Avizul privind schimbarea numelui şi/sau a prenumelui (fără traducere şi apostilare, se ridică la Oficiul Stării Civile; minorii nu prezintă acest act);
4. Paşaport, valabil cel puţin încă trei luni de la data expirării vizei.
5. Copia paginii care conține datele de identificare din paşaport.
6. Adeverinţa de la locul de muncă din partea angajatorului moldovenesc sau orice altă dovadă despre activitatea solicitantului de viză, care trebuie să conţină date despre salariu, scopul, perioada călătoriei (tradusă în limba italiană și legalizată la notar). Suplimentar, urmează să depuneți carnetul de muncă și o copie a acestuia sau certificatul de profesii libere (copia şi originalul).
7. Dacă solicitantul este student sau elev, vor fi depuse: certificatul de la locul de studii şi carnetul de student, în original şi o copie.
8. Dacă solicitantul este pensionar, se va prezenta carnetul de pensionar.
9. Rezervare de bilet tur-retur. În cazul în care călătoriți cu autoturismul propriu, veți depune certificatul de înmatriculare, permisul de conducere, cartea verde în original şi copiile.
10. Asigurare de sănătate şi accident pentru Spaţiul Schengen.
11. În dependență de caz, trebuie prezentate unul dintre următoarele documente:
• Declaraţia de ospitalitate și copia paşaportului cetățeanului italian;
• Permisul de ședere (permesso di soggiorno);
• Rezervarea hotelului;
• Invitaţie oficială conform formei statului Schengen respectiv. Informaţii concrete referitor la relaţia dintre solicitantul de viză şi persoana care invită. În cazul invitaţiei din partea rudelor, justificarea relaţiilor de rudenie (extrasul din actele de naştere sau căsătorie etc.). Se prezintă formularul multilingv.
12. Dovadă a deținerii mijloacelor financiare proprii, necesare pentru acoperirea cheltuielilor de călătorie (certificat bancar sau extras din cont bancar în original, fideiussione bancaria, cecuri de călătorie ș.a.). Amintim că valabilitatea extrasului bancar nu trebuie să depășească termenul de 48 de ore din momentul eliberării acestuia. Cuantumul minim necesar este de 30 euro/zi.
13. Bonul de plată achitat la sediile autorizate ale băncii „EximBank – Gruppo Veneto Banca” dislocate pe întreg teritoriul Republicii Moldova.
14. Taxa consulară este de 35 de euro.
Ambasadaîși rezervă dreptul de a solicita documente suplimentare, dacă este necesar pentru o decizie finală.
În cazul călătoriei cu scop de mariaj:
În cazul solicitării vizei pentru motiv de căsătorie este necesar să prezentaţi certificatul de publicare (Avvenute Pubblicazione) a intenţiei de căsătorie, eliberat de către primăria din Italia.
În cazul călătoriei cu scop de reîntregire a familiei:
În cazul solicitării vizei pentru motiv de reîntregire a familiei urmează să depuneți un formular special de cerere de viză. Descărcați Formularul cerererii de viză (MDA) (ITA) + (DICHIARAZIONE)
Suplimentar: Acte de stare civilă
• Formular de cerere pentru transcrierea certificatului de naștere.
• Formular de cerere pentru transcrierea certificatului de căsătorie.
• Formular de cerere pentru transcrierea actului de deces.
• Formular de cerere pentru transcrierea certificatului de divorț.
Pentru a primi viză de lucru pentru munca sezonieră (Nulla osta Lavoro subordinato) este necesar:
1. Să completați formularul cererii de viză lizibil și completamente cu grafie latină, descărcărcînd, în prealabil, formularul cererii de viză.
2. Să prezentaţi două fotografii color tip paşaport.
3. Notificarea de schimbare a numelui sau/şi a prenumelui (fără traducere şi apostilă, obținute la Oficiul Stării Civile);
4. Permisul de muncă «Nulla osta Lavoro subordinato» pentru lucrări sezoniere
5. Cecul care să dovedească achitarea la banca autorizată «Eximbank - Gruppo Veneto Banca», filialele căreia se află prin toată Moldova.
Ambasada își rezervă dreptul de a solicita documente suplimentare, dacă este necesar pentru o decizie finală.
În cazul călătoriei în scop academic sau profesional:
Cetăţenii Republicii Moldova, care pleacă în Italia în scopuri academice, profesionale sau care doresc să-şi continue studiile în Republica Italiană, trebuie să depună Declaraţia de Valoare, perfectată în limba italiană şi eliberată de Ambasada Italiei în Republica Moldova. Documentul respectiv va putea fi obţinut doar după confirmarea autenticităţii actelor de studii la Ministerul Educaţiei al Republicii Moldova şi apostilării acestora la Ministerul Justiţiei al Republicii Moldova.
Prin urmare, actele de studii eliberate de către instituţiile de învăţămînt din Republica Moldova sînt recunoscute de către autorităţile italiene, doar dacă sînt însoţite de Declaraţia de Valoare eliberată în exclusivitate de Ambasada Italiei la Chişinău.
Lista actelor necesare pentru obţinerea Declaraţiei de Valoare:
1. Cerere completată pe formularul stabilit.
2. Procura de reprezentanţă (în cazul în care interesatul nu depune actele personal).
3. Copia actelor de identitate (atît a persoanei interesate, cît şi a reprezentantului).
4. Diploma de studii, în original, apostilată la Ministerul Justiţiei al Republicii Moldova.
5. Copia legalizată a diplomei de studii, tradusă, autentificată notarial şi apostilată (atît copia, cît şi traducerea) la Ministerul Justiţiei. La aceasta se va anexa o copie simplă a tuturor paginilor.
6. Tabelul de note sau Suplimentul la Diplomă, în original, apostilat la Ministerul Justiţiei al Republicii Moldova.
7. Copia legalizată a Tabelului de Note sau a Suplimentului la Diplomă, tradusă, autentificată notarial şi apostilată (atît copia, cît şi traducerea) la Ministerul Justiţiei. La aceasta se va anexa o copie simplă a tuturor paginilor.
8. Confirmarea autenticităţii actelor de studii, eliberată de Ministerul Educaţiei al Republicii Moldova, tradusă, autentificată notarial şi apostilată (atît originalul, cît şi traducerea) la Ministerul Justiţiei. La aceasta se va anexa o copie simplă a tuturor paginilor.
9. Programul analitic, în original, tradus, autentificat notarial şi apostilat (atît originalul, cît şi traducerea) la Ministerul Justiţiei.
10. Pentru recunoaşterea profesională a titlului de studiu în domeniul medicinii se va prezenta: Confirmarea autenticităţii actelor de studii, eliberată de Ministerul Sănătăţii, care urmează a fi tradusă, autentificată notarial şi apostilată (atît originalul, cît şi traducerea) la Ministerul Justiţiei. La aceasta se va anexa o copie simplă a tuturor paginilor.
11. Diploma de internatură sau rezidenţiat, în original, apostilată la Ministerul Justiţiei al Republicii Moldova.
12. Copia legalizată de pe diploma de internatură sau rezidenţiat, tradusă, autentificată notarial şi apostilată (atît copia, cît şi traducerea) la Ministerul Justiţiei. La aceasta se va anexa o copie simplă a tuturor paginilor.
13. În cazul în care persoana interesată şi-a schimbat numele, acesta va trebui să prezinte Avizul privind schimbarea numelui şi/sau a prenumelui, eliberat de Serviciul Stării Civile al Republicii Moldova, tradus, autentificat notarial şi apostilat (atît originalul, cît şi traducerea) la Ministerul Justiţiei. La acesta se va anexa o copie simplă.
Adițional
• Formular de cerere a documentației pentru studii.
Informații suplimentare:
• Pentru continuarea studiilor la instituţiile de învăţămînt din Italia, Declaraţia de Valoare se eliberează gratuit. Este, prin urmare, necesar să se indice instituţia unde va fi prezentată aceasta (oraşul, universitatea, facultatea etc).
• Pentru recunoaştere profesională, Declaraţia de Valoare se va elibera contra taxei de 31 euro, ce urmează a fi achitată, înaintea depunerii actelor, la oricare filială a băncii Eximbank – Gruppo Veneto Banca, cu prezentarea chitanţei respective.
• Termen de eliberare a Declaraţiei de Valoare – 7 zile din momentul depunerii actelor.
• Telefon pentru programare în scopul depunerii actelor prin intermediul call-center-ului - 01505.
Important:
Toţi străinii care au intrat legal în Italia, atît cei care au nevoie, cît şi cei care nu au nevoie de viză, sînt obligaţi să se prezinte în termen de 8 zile din momentul intrării pe teritoriul italian la oficiul de poliţie (questure) competent din punct de vedere teritorial, pentru a cere eliberarea permisului de şedere. Pentru eliberarea acestui permis, există obligaţia prelevării amprentelor dactiloscopice. Străinii care intenţionează să stea pe teritoriul Italiei în scop de angajare în cîmpul muncii sau pentru studii urmează, de asemenea, să obţină codul personal. În acest scop, este necesar ca cetăţeanul să se adreseze cu actele care dovedesc scopul şederii în Italia la Agenţia locală pentru intrări (Agenzia delle Entrate). Codul personal este indispensabil pentru procurarea poliţei de asigurare medicală, încheierea diferitor contracte de prestare a serviciilor (începînd cu procurarea unei cartele de telefonie mobilă).
Informații suplimentare
Obținerea vizei nu reprezintă o garanţie absolută a permisiunii de intrare pe teritoriul acestui stat.
Autorităţile implicate în controlul traficului de frontieră pot verifica în particular:
1. dacă dvs. posedaţi un document valabil ce vă permite trecerea frontierei şi dacă acest document este însoţit de viza necesară;
2. dacă dvs. nu aţi depăşit durata maximă de şedere permisă pe teritoriul Statelor Schengen, de exemplu trei luni în decurs de o perioadă de jumătate de an (perioada de şase luni va fi calculată din data primei intrări);
3. punctul dvs. de plecare şi de destinaţie, precum şi scopul şederii şi, dacă este necesar, acte suplimentare corespunzătoare.
Din acest motiv, vă recomandăm sa aveţi următoarele acte la îndemînă pentru a fi prezentate la punctele de trecere a frontierei la solicitarea autorităților:
1. documentul de călătorie însoţit de o viză valabilă;
2. actele ce justifică scopul şi condiţiile şederii dvs. pe teritoriul Statelor Schengen (scrisoare de invitaţie, rezervarea hotelului, şederea la gazdă);
3. actele ce justifică suficienţa mijloacelor de subzistenţă pentru perioada şi scopul şederii prevăzute (numerar, cecuri de călătorie, carduri bancare, declaraţii de sponsorizare).
Intrarea în spaţiul Schengen va fi refuzată în cazul în care:
1. nu posedaţi un document de călătorie valabil;
2. nu aveţi o viză valabilă;
3. nu sunteţi în stare să prezentaţi actele necesare pentru a justifica scopul şi condiţiile şederii dvs.;
4. nu sînteţi în stare să prezentaţi actele necesare pentru a justifica suficienţa mijloacelor de subzistenţă pentru perioada şi scopul şederii prevăzute;
5. aţi stat deja trei luni în timpul unei perioade de şase luni pe teritoriul Statelor Schengen.
Informații suplimentare
Ce cuprinde invitaţia scrisă?
1. Pentru persoana invitată: numele, prenumele, data naşterii, sexul, cetăţenia, numărul paşaportului, data şi scopul călătoriei, numărul intrărilor şi numele copiilor minori care însoţesc persoana invitată.
2. Pentru persoana care invită: numele, prenumele, adresa şi informaţia de contact.
3. Pentru persoana juridică care invită: denumirea şi adresa completă, numele şi funcţia persoanei care semnează invitaţia şi numărul de înregistrare a companiilor stabilite pe teritoriile statelor membre.
Durata procedurilor pentru procesarea cererilor de viză:
Decizia privind cererea de eliberare a vizei trebuie să fie luată în termen de 15 zile calendaristice de la data primirii cererii şi a documentelor necesare pentru eliberarea vizei. Pentru misiunile diplomatice şi oficiile consulare, care utilizează sistemul de interviu, perioada de obţinere a unui interviu nu face parte din durata de procesare a documentelor.
Adresa: str. Vlaicu Pârcălab, 63, Chişinău, etajul 7 al business-centrului Skytower
Tel. secretariat: +373 22 266720
Fax secretariat: +373 22 243088
E-mail: [email protected]
Biroul Consular/Vize
Adresa: Str. Vlaicu Pârcălab, 63, Chişinău
Tel.: +373 22 266726
Fax: +373 22 243088
E-mail: [email protected]
Programul de lucru al Biroului Consular:
Luni – Vineri: 08:30 - 13:00 /
14:00 - 16:00
Modalităţide acces la toate serviciile consulare ale Ambasadei Italiei în Moldova:
• Serviciul direct de informare (gratuit)
De luni pînă vineri (10:30 -13:00 și 14:00-16:30), publicul are acces liber la Sediul Oficiului de Vize (parter, intrarea externă laterală în Sala de Așteptare a Oficiului pentru eliberarea Vizelor), unde poate primi informaţii, formularele necesare pentru prezentarea cererilor de viză şi poate verifica documentația ce urmează a fi prezentată pentru eliberarea vizelor.
• Serviciul de informare prin telefon (gratuit)
De luni pînă vineri (9:00-13:00 e 14:30- 16:30) publicul poate contacta gratuit numărul telefonic +373 22 201996 pentru a primi informaţii referitoare la serviciile consulare.
• Serviciul de informare prin poșta electronică
Puteți scrie pe adresa de poștă electronică [email protected] pentru a primi informații referitoare la serviciile consulare; la adresa [email protected] puteți solicita informații și lista actelor necesare pentru prezentarea cererii de eliberare a vizei.
• Serviciul de acces la ghișeu
Puteți contacta adresa de poștă electronică [email protected], pentru a obține, în scurt timp, o programare de depunere a documentației pentru solicitarea vizei. În e-mail trebuie să indicați numele, prenumele și numărul pașaportului solicitantului, precum și tipul de viză solicitat și data pentru care doriți programarea. Ziua programării va fi confirmată de Ambasadă la fel prin e-mail. În zilele următoare depunerii cererii de viză, actele vor fi evaluate și verificate în termenii prevăzuți de acordul de facilitare a vizelor dintre UE și Moldova (maxim în 10 zile de la primirea cererii însoțite de documentația necesară sau în mai puțin timp în cazul urgențelor documentate).