CELE MAI FRUMOASE PODURI ALE LUMII

Evidenţierea unui anumit număr de poduri în enorma lor varietate existentă este o misiune, practic, imposibilă. Orice pod este unic şi fascinant în felul său. Cum credeţi, de ce, în genere, avem nevoie de poduri? “Ca să trecem peste un rîu”, vor spune cei mai mulţi dintre dvs. Dar ce e de făcut în cazul în care pe un pod trebuie să treacă nu un om sau un automobil, ci o corabie sau un şlep?

 

1) Podul pe apă de la Magdeburg
Pînă la înălţarea podului de la Magdeburg, acestea erau nevoite să facă un ocol de 12 km şi, veţi fi de acord, nu e un lucru tocmai comod. Din acest motiv, de fapt, edificarea podului deasupra insulei Elba a durat 6 ani şi a costat 733 mil. dolari din bugetul municipal, însă s-a dovedit a fi total justificat din punct de vedere economic. Evident că gurile căscate de uimire ale turiştilor demonstrează că acesta este cel mai impresionant pod din lume.

 


2) Podul din Golful Hangzhou
Podul care uneşte provinciile Shanghai şi Ningbo a fost deschis în 2007, devenind al doilea în lume după lungime – un pic peste 36 km, iar edificarea acestuia a costat 1,4 mld. dolari. Totuşi, autorităţile intenţionau să îl inaugureze pînă în 2008, fapt ce trezea nemulţumirea locuitorilor oraşului, care au început să se îndoiască de faptul că edificarea construcţiei ar fi justificată. Timpul va arăta, cine a avut dreptate.

 


3) Podul Akashi-Kaikyo
Acest pod, situat în Japonia, poate fi numit „strămoşul tuturor podurilor suspendate”. Construcţia, cu 350 de metri mai lungă decît al doilea cel mai lung pod suspendat din lume – Great Belt Bridge din Danemarca. Podul a fost construit în 1998, în locul altui edificiu, Kobe-Iwaya, care era deja destul de uzat din cauza furtunilor. La construcţia podului, care a costat 4,5 mld. dolari, timp de circa 10 ani au lucrat 2 milioane de angajaţi. Lungimea totală a barelor metalice, folosite la construcţia podului, ar fi suficientă pentru a înfășura Pămîntul cu ele de 7 (!) ori.

 

 

4) Podul San-Diego, Coronado
O particularitate a acestui pod, construit tocmai în 1969, pentru „ridicola” sumă de 47 mil. dolari, a devenit cotitura la 90 de grade, practic la mijlocul construcţiei, lungimea totală a căreia măsoară circa 3,5 km. Din nefericire, în afară de splendoarea exterioară, podul mai e celebru şi pentru faptul că se află pe locul 3 în SUA după numărul de sinucideri, înfăptuite aici. Aici însă designerii nu au nicio vină.


5) Podul Bosfor
Acesta nu poate fi catalogat printre cele mai mari sau cele mai lungi construcţii, nu este nici prea arătos. Însă nu putea lipsi din acest top, doar anume acest pod uneşte Europa şi Asia. Construcţia a fost finalizată în 1973, iar în 2005, celebra tenismană americană Venus Williams a jucat un meci contra lui Ipek Senoglu din Turcia – prima partidă de tenis din istorie, jucată concomitent pe 2 continente.

 


6) Podul din Sydney
Anul trecut, podul şi portul din Sydney au marcat cea de a 75-a aniversare, iar eroul topului nostru pe drept poarte fi considerat unul dintre simbolurile celui mai mare oraş australian. Din cauza amplasării sale, podul este deseori fotografiat alături de Opera din Sydney, aflată în apropiere. Curios, deşi costurile construcţiei podului au fost relativ mici – 12 mil. dolari – ultima achitare s-a efectuat abia în 1998.

 


7) Podul Tsing Ma
Podul, botezat astfel după numele celor două insule pe care le uneşte – Tsing Yi şi Ma Wan, este al 6-lea după lungime în lume, asigurînd un mai mare volum de comunicaţii feroviare decît orice alt pod de acest fel. Construcţia lui a costat Hong Kongul 900 de milioane de dolari, iar lucrările au durat 5 ani. Acum podul este una dintre cele mai importante atracţii turistice ale zilelor noastre. Deosebit de frumos este aspectul acestuia pe timp de noapte.

 

 

8) Podul Oresund
Uneşte Danemarca şi Suedia, motiv pentru care se bucură de o popularitate sporită în rîndul turiştilor. Plăcerea de a face o tură pe podul lung de peste 7,5 km nu este una dintre cele mai ieftine – 53 de dolari (chiria automobilului inclusă). Probabil taxa a fost introdusă pentru a asigura recuperarea, cel puţin parţial, a cheltuielilor de construcţie, care s-au ridicat la 3,8 mld. dolari. Oricum, turiştii nu se plîng şi continuă să-l traverseze. Zilnic, numărul lor depăşeşte 60 de mii de persoane.

 

 

9) Tower Bridge
Cine nu a auzit de Turnul Londrei? Probabil, este cunoscut tuturor, însă să ne reamintim cîteva fapte remarcabile, legate de acesta. Autorii proectului sînt Horace Jones şi Wolfe Barry, construcţia podului, a durat 8 ani şi s-a încheiat în 1894. Un timp, acesta a servit drept închisoare şi cameră de tortură, iar la moment găzduieşte Muzeul de Stat. Denumirea Podului derivă de la cele două turnuri de la extremitățile acestuia, fiecare avînd o înălţime de 40 m. Podul însuşi se află pe rîul Tamisa şi nu este prea mare ca lungime (250 metri). Acest lucru însă nu l-a împiedicat să devină unul dintre cele mai cunoscute poduri, atît în Marea Britanie, cît şi în lume.

 

 

Sursa: basetop.ru

Publică un comentariu nou

CAPTCHA
Vă rugăm să răspundeţi la întrebare pentru a evita SPAM-ul
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.