CLASAMENTUL CELOR MAI BUNE ORAŞE PENTRU SHOPPING DIN EUROPA

Foto: hotelpanamagarden.com

Revista britanică The Economist a publicat un clasament al oraşelor europene care sînt cele mai potrivite pentru cumpărături. Experţii au evaluat climatul de afaceri, infrastructura, transportul public, specificul vremii din regiune, cît şi particularităţile de ordin cultural ale 33 oraşe.


Pe poziţia de lider s-a situat Londra, care a înregistrat cele mai bune rezultate sub aspectul numărului şi diversităţii locurilor pentru cumpărături – 80,6 puncte din 100 posibile. În medie, oraşele Marii Britanii au acumulat a cîte 67,3 puncte. De menţionat că, potrivit cercetătorilor, vremea la Londra este una dintre cele mai prielnice pentru escalele la cumpărături – 77,6 puncte. Totodată, la un nivel decent se află şi transportul public (72,2 puncte), însă alţi 2 indicatori mai lasă mult de dorit. Este vorba despre accesibilitatea şi comoditatea magazinelor londoneze – 55 şi, respectiv 51,4 puncte.


Locurile doi şi trei au fost împărţite de Madrid şi Barcelona, acumulînd un punctaj mediu de 67,1 puncte. Experţii tot nu au reuşit să determine care dintre cele 2 orașe spaniole ar fi o destinaţie mai potrivită pentru shopping. În afara comodităţii, care în ambele orașe e doar cu cîteva puncte mai sus decît Londra, cele două orașe spaniole au înregistrat un rezultat apropiat de cel al capitalei britanice atît în ce priveşte clima şi cultura (77–78 de puncte), cît şi sub aspectul nivelului hotelurilor şi transportului (66–67 de puncte). Singura categorie la care Madridul s-a dovedit a fi în avantaj substanţial faţă de capitala catalană este diversitatea şi comoditatea magazinelor – 69,3 puncte faţă de 61,2. Însă Barcelona a reuşit să recupereze punctaj datorită accesibilităţii centrelor comerciale.


Parisul s-a situat pe poziţia a 4-a, cu un punctaj mediu de 65,5, putînd însă să se laude cu cel mai bun rezultat la capitolul cultură şi climă – 84,5 puncte, dar şi locul 2 în clasament la categoria numărul şi diversitatea magazinelor – 74,7 puncte. Nivelul hotelurilor şi transportului în capitala franceză este şi acesta destul de înalt, ţinînd piept concurenţei – 67,2 puncte, însă Parisul a rămas mult în urmă sub aspectul accesibilităţii centrelor de shopping – 48,6 puncte, dar şi a comodităţii acestora – 52,7 puncte.


Locul cinci i-a revenit Romei, care a acumulat 62,2 puncte. Oraşul etern a înregistrat unul dintre cele mai bune rezultate la capitolul cultură şi climă (84 puncte), dar şi un rezultat uimitor de mic sub aspectul accesibilităţii centrelor de shopping (52,9 puncte), iar la capitolul hoteluri şi transport capitala italiană a acumulat 50,5 puncte. O salvează pe Roma accesibilitatea centrelor de shopping (70,9 puncte), deşi numărul şi diversitatea acestora a fost evaluată la numai 56,1 puncte.


În cea de a doua parte a clasamentului, la o distanţă destul de mică una de alta, au fost incluse Berlinul (62,3 puncte), Lisabona (61,6), Amsterdamul (61,3), Praga (59,7) şi Budapesta (59,6). De menţionat că aceste oraşe au înregistrat aproximativ aceleaşi rezultate la toate categoriile, un indicator foarte înalt au înregistrat capitalele enumerate la capitolul cultură şi climă.


Unul dintre cele mai înalte rezultate sub aspectul accesibilităţii cumpărăturilor a arătat capitala Ungariei, în timp ce la Berlin s-a dovedit a fi complicată situaţia în ce priveşte comoditatea magazinelor.


Ultimele 3 poziţii în top au fost ocupate de Belgrad (43,6 puncte), Oslo (43,1 puncte) şi Geneva (41 puncte).


În pofida rezultatului modest al capitalei Serbiei, trebuie menţionat că la Belgrad s-a înregistrat unul dintre cele mai înalte nivele în ce privește accesibilitatea cumpărăturilor (75,9 puncte), în timp ce capitala Norvegiei a arătat unul dintre cele mai modeste rezultate în acest sens (27,4 puncte). Geneva, clasată pe ultimul loc printre cele 33 oraşe evaluate, a arătat cele mai proaste rezultate la capitolele calitatea şi diversitatea centrelor de shopping (28,3 puncte) şi cel mai slab nivel din clasament sub aspectul accesibilităţii cumpărăturilor (27,3 puncte).

 

Sursa: news.turizm.ru

 

Publică un comentariu nou

CAPTCHA
Vă rugăm să răspundeţi la întrebare pentru a evita SPAM-ul
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.